UITSTAPJES

Uitstapjes
3 tot 4/08/2013 - Disneyland Paris

15 tot 16/09/2012 - Han-sur-Lesse

De weergoden waren ons goed gezind. Op zaterdagmorgen rond 9 uur zijn we vertrekkensklaar. Het is de bedoeling om tegen de middag in Han-sur-Lesse te zijn om de Lesse af te varen. Eerst ontbijt bij Benedicte en Simon en dan zijn we weg. Iets over Doornik een lichte tik op de ruit...en gebarsten. Het duurt verschrikkelijk lang eer de takeldienst komt. Vervolgens volgt een hele discussie over het takelen van de wagen en het vervangen van de voorruit. Na veel telefoontjes bleek de voorruit voorradig te zijn...of nee...toch niet... Rond 13.30 uur vertrekken we eindelijk met de takeldienst richting...Kuurne naar Carglass... Vermits we honger hadden, zorgen Alberto en Benedicte voor de lunch terwijl Simon en ik de vervangwagen gingen oppikken. Rond 16 uur kunnen we eindelijk vertrekken naar Han-sur-Lesse. Het kajakken zal dus voor morgen zijn... Na het inchecken is het tijd voor het avondmaal, nog een korte wandeling en gaan slapen. De zondag richting Dinant voor het afvaren van de Lesse. Gelukkig kozen we voor het korte traject want we deden er even lang over als het grote traject. Een leuk weekendje.

Foto's vind je hier.

7 tot 9/09/2012 - Parijs

Op vrijdag 7 september na het werk, gaat het richting Parijs. Het ging vlot tot we in Parijs kwamen, daar ging het iets minder...maar ja...het was dan ook vrijdagavond. Gelukkig ligt het hotel net buiten het centrum. De zaterdagmorgen parkeren we de auto in Versailles en nemen de trein naar Parijs. Vermits ik iets heb met ticketjes, mag Alberto de ticketjes bijhouden. Het wordt een vermoeiende dag. Met de rode toeristenbus kunnen we op één dag toch heel veel zaken bezoeken. Hoewel de wagen geparkeerd stond op een bewonersparking...hadden we geen boete...oef...alleen met de treinticketjes was het iets minder. Blijkbaar werden de ticketjes voor de terugreis in de vuilbak gedeponeerd en werden de gebruikte ticketjes van de heenreis bijgehouden. Enfin...dan maar onder het hekken kruipen en hetzelfde bij aankomst in Versailles.

De zondag na het ontbijt gaat het richting kasteel van Versailles. Gelukkig waren we vrij vroeg en viel de rij om binnen te gaan nog vrij goed mee. In de namiddag bezoeken we de tuinen en eten we een lekkere gratis salade in de tuinen van Versailles. Wie beweert dat Parijs duur is??? We vinden zelfs een Eifeltoren-sleutelhanger bij de auto.

Om het verkeer van Parijs te vermijden, rijden we rond Parijs om dan buiten Parijs de snelweg te nemen.

Foto's vind je hier.

24 tot 26/08/2012 - Venetië

Vrijdag 24 augustus heb ik een dagje vakantie genomen en om 16.30 uur zijn we vertrekkensklaar en gaat het richting Chaleroi. Door de vrijdagdrukte zijn we iets langer onderweg dan gepland maar we zijn ruimschoots op tijd om een hapje te eten en ons vliegtuig te halen. Na een korte vlucht komen we aan in Italië en nemen we de bus naar Venetië. Alles verloopt heel vlot. Het hotel zoeken in het donker is iets minder gemakkelijk maar al bij al valt het mee. Een klein hotel maar zeer verzorgd. De dag nadien vroeg opstaan, lekker ontbijt met een Italiaanse capucino. En dan op wandeltocht door Venetië. Hoewel mensen beweren dat Venetië duur is, valt dit best mee. Voor 15,50 EUR een 2-gangenmenu lijkt me nu toch vrij redelijk van prijs. Waar ze wel van profiteren, zijn de drankprijzen.

Als je op het San Marco plein bent, moet je binnenstappen in tearoom Florian, het oudste café van Venetië. Gelukkig kan je betalen met Visa want voor een capucino en een ice-tea betaal je samen 30,00 EUR (9,00 EUR voor de drank en 6,00 EUR voor het salonorkest dat buiten zit te spelen).

Je kan Venetië niet bezoeken zonder het bijwonen van een klassiek concert. Met de 4 seizoenen van Vivaldi kan je niet veel verkeerd doen. Een prachtig concert gevolg door een overheerlijke grote pizza. En dan werd het tijd om te slapen.

De volgende morgen zelfde scenario. De zaterdag was zon overgoten maar de zondag startte met een beetje regen. Tegen de middag was het echter weer een stralende zon. Tegen 17 uur gaan we richting busparking want we zijn dood op. Richting luchthaven krijgen we een serieus onweer op ons dak...gelukkig zijn we niet meer in Venetië.

Moe maar tevreden zijn we thuisgekomen...

De foto's kan je hier bekijken.

21 tot 23/10/2011 - Teuven-Voeren

Het is ondertussen traditie geworden om 2-jaarlijks naar Teuven te trekken met een aantal (ex-) collega's. Op vrijdagavond is het verzamelen in Hof de Draeck voor een lekker gastronomisch menu. Zaterdag genieten we uitgebreid van het ontbijt om vervolgens een wandeling te maken. En de weergoden waren ons gunstig gezind...stralende blauwe hemel. We konden zelfs ons middagmaal in openlucht nemen. De namiddag werd verdergezet met een toch met een huifkar getrokken door een ouderwetse traktor. Onder weg bezochten we een klein bedrijfje waar ze lekkere siroop maken met appels en peren. Terug naar het hotel om ons even te verfrissen zodat we klaar zijn voor het volgende gastronmische menu. Op zondag zijn we het fort van Eben Emael gaan bezoeken. Heel mooi...al mocht de rondleiding wel iets korter geweest zijn... We hadden nooit gedacht nog uit het fort te geraken... De reservatie voor 2013 is ondertussen terug geregeld. Foto's van dit leuke weekend vind je hier.

3/06/2011 - Hotton-Durbuy-Namen

Het was een zonnige vrijdag...tijd om eens een uitstapje te maken met de nieuwe auto. We vertrokken richting Hotton. Van dit kleine dorpje had ik nog nooit gehoord...maar er zouden mooie grotten zijn. En inderdaad. Alleen niet toegankelijk voor mensen met hoogtevrees want het zijn verdorie kleine trapjes en het is heeeeel diep en nadien hoog. Via wenteltrappen daal je tot 70 meter onder de grond. Het is bangelijk als je dan beneden de trappen langs de wanden ziet hangen... Foto's van deze prachtige grotten vind je hier. Na dit avontuur was het tijd voor een middagmaal in Hotton. Lekker gegeten en dan richting Durbuy voor een mooie wandeling en uiteraard een terraske. Foto's van de wandeling in Durbuy vind je hier. De dag werd afgesloten met een bezoek aan Namen. En dan mag een bezoek aan de citadel natuurlijk niet onderbreken. De foto's van Namen vind je hier.