Header image
VAKANTIE

Vakantie 2009

15/02/2009 - 24/02/2009 - Bali (Indonesië)- The Vira Bali Hotel Kuta

Zondag 15/02/2009. Rond 14 uur vertrekt mijn trein vanuit Kortrijk. Ma en pa brengen mij naar het station. In Brussel-Zuid moet ik overstappen richting de luchthaven. Het is rond 16 uur als ik aankom op de luchthaven. Het inchecken gaat heel vlot en tegen 17 uur zit ik te wachten op mijn eerste vliegtuig naar Frankfurt (LH4585). Tijd om een beetje te studeren aan 'De Lustige Weduwe', even te bellen naar ma dat ik goed ben aangekomen en telefoontje naar Odette met de vluchtgegevens. Iets voor 19 uur mogen we aan boord en om 19.10 uur gaan we de lucht in om een uurtje later te landen in Frankfurt.

In Frankfurt aangekomen, is het even wachten om te weten waar de volgende vlucht zal vertrekken. Even snel bellen naar ma om te zeggen dat ik aangekomen in Frankfurt en zit te wachten op vlucht naar Singapore (SQ325) van 22 uur. Het zal een lange vlucht worden van maar liefst 12 uur. De service aan boord is fenomenaal even als het eten dat geserveerd wordt.

De volgende dag kom ik aan in Singapore. Het is dan 17.10 uur plaatselijke tijd en 10.10 uur in Deerlijk. Ma was blij dat de reis reeds zo goed was verlopen. De luchthaven is enorm groot. Er rijdt een monorail om van de ene terminal naar de andere te pendelen. Om 19 uur gaat het met vlucht SQ948 richting Denpasar in Bali. Een goeie 2 uur later, rond 22.35 uur plaatselijke tijd, kom ik aan in Bali.

De bagage is al vrij snel beschikbaar en dan richting loket om visum te krijgen. Ik sta uiteraard aan 't verkeerde loket aan te schuiven dus moet ik terug...hoewel de bediende mij aanbiedt om het voor mij te regelen. Ik vertrouw het zaakje niet en ga dus maar netjes in de andere rij gaan aanschuiven en uiteindelijk gaat dit vrij vlot.

Adi laat ondertussen weten dat hij mij staat op te wachten net buiten het luchthaven gebouw. De taxi van het hotel is er nog niet, maar na even bellen, komt die ons oppikken. Het is warm en vochtig.

De eerste nacht in Bali sliep ik als een roos. Na meer dan 24 uur onderweg te zijn, kon ik immers wat slaap gebruiken. Het hotel valt goed mee. Het ontbijt is niet zo uitgebreid maar vermits ik toch niet veel eet 's morgens valt het al bij al goed mee.

We huren een wagen voor 4 dagen. Een Toyota, hoe kon het ook anders...je ziet daar bijna niet anders rijden. Ik had uitdrukkelijk gevraagd om een wagen te huren inclusief verzekering. Dit bleek geen probleem te zijn. We rijden een dagje rond met de wagen en de morgen nadien krijgen we telefoon dat de persoon van de huurmaatschappij er staat met een andere auto...want deze waar wij mee reden was dus NIET verzekerd. Typisch natuurlijk. Benzine ingekapt voor niks. Gelukkig is de benzineprijs daar één derde van die in België.

Op een week tijd leer ik heel wat nieuwe vruchten kennen. Meestal vrij zoet...maar DURIAN kan mij niet bekoren...het is een zoete papperige vrucht...jekkes...

Het leven in Bali is goedkoop. Het maximum wat ik uitgaf aan een maaltijd was 4 EUR!!! De goedkoopste maaltijd kostte mij net geen euro. En het moet gezegd worden dat het eten lekker is....al mag je niet altijd met je ogen eten....

Kleren zijn ook spotgoedkoop. Voor 74 EUR had ik 11 kledingstukken gekocht! Om maar een voorbeeld te geven, ik kocht 3 hemden voor 17 EUR.

De week vliegt voorbij en Adi en ik beleven leuke tijden.

De mensen daar zijn trouwens heel gastvrij. Wanneer we de laatste dag reeds om 12 uur moeten uitchecken, biedt een vriend van Adi aan om daar te blijven tot ik naar de luchthaven moet.

Maandagavond 23 februari is het dan zo ver...terug naar Deerlijk.

Afscheid nemen van Adi was niet zo evident want op een week tijd was hij een heel goeie vriend geworden.

Met vlucht SQ947 vertrek ik om 20.05 uur naar Singapore. Mijn bagage wordt verschillende keren gecontroleerd maar er zijn geen problemen. Om het land buiten te raken moet je nog eens 150.000 RUPIAH neer tellen (of een goeie 10 EUR). Om 22.35 uur kom ik aan in Singapore. Van daaruit neem ik vlucht SQ26 van 23.55 uur naar Frankfurt. Een vlucht van 12 uur met wederom hetzelfde comfort en service.

In Frankfurt kom ik aan om 6.25 uur en het zal dus krap worden om vlucht LH4570 te halen van 7.10 uur. Om 6.35 uur begonnen ze al in te schepen maar....toen stond ik nog aan te schuiven om in te checken. Om 6.40 uur is het eindelijk mijn beurt en ik mag gelukkig via een aparte weg naar de metaaldetector. Van dan af wordt het lopen....want mijn vliegtuig vertrekt uiteraard helemaal aan de andere kant van het gebouw. Net op tijd om het vliegtuig te nemen en om 8.05 uur land ik terug in Zaventem. Eventjes wachten op de trein naar Gent en dan richting Kortrijk...en ja er waren er die blij waren dat ik terug thuis was.

Het was een ongeloofelijke ervaring....en ik besefte vooral hoe goed we het hier hebben.

Foto's van de reis vind je hier.

13/06/2009 - 27/06/2009 - Benidorm - Hotel Belroy

Het verblijf in hotel Belroy is zo goed meegevallen in 2008 dat de keuze snel gemaakt was voor de vakantie 2009. Het was ongeveer 5 uur als we aankwamen op de luchthaven van Oostende. Amai wat een toffe luchthaven...zo rustig...echt de max. Al van bij de aankomst zagen we Rita en Lucien terug uit Gent. Het beloofde dus weer leuk te worden aan het zwembad. Bij de controle nog even laptop opstarten om zeker te zijn dat hij echt is...pffff...en dan het vliegtuig op. Even dacht ik dat het vliegtuig naar Allicante zou rijden...maar nee...het was alleen maar een lange weg naar de startbaan.

Zoals verwacht was het inderdaad weer een leuke bende aan het zwembad. Op een morgen viste ik zelfs een I-phone uit het zwembad...

Deze vakantie werd er zelfs een uitstap gemaakt. De eerste vrijdag van de vakantie maakten we een uitstap met een C3 cabrio. Heel leuk en de ideale gelegenheid om foto's te nemen. Tevens de warmste dag met 41°.

De dag nadien moeten we al afscheid nemen van Davy die ons een weekje had vergezeld. En hij nam de zon mee naar huis...want zondag en maandag was er geen zonnestraaltje te zien...integendeel....zelfs een paar druppels regen. Maar vanaf dinsdag was het weer vol op zomer.

Foto's vind je hier.

2/10/2009 - 4/10/2009 - Teuven (Voeren) - Hof de Draeck

9/10/2009 - 11/10/2009 - Bingen (Duitsland)