Header image
VAKANTIE

Vakantie 2011

11/06/2011 - 25/06/2011 - Benidorm (Spanje)- Belroy

Vrijdagavond 10/06...tijd om de koffer te maken. Tegen iets na 23 uur staat alles mooi klaar om de morgen nadien om 3.30 uur te vertrekken richting Oostende. 's Morgens word ik om 2.55 uur spontaan wakker. Tot overmaat van ramp kan ik echter nergens mijn identiteitskaart vinden, hoewel ik zeker weet dat ze in mijn rugzak zit. Na heel mijn koffer onderste boven te gooien en de buurvrouw wakker te maken (ik had de dag voordien nog een doos gegeven en ik dacht dat mijn portefeuille misschien in die doos was gevallen) vind ik mijn identiteitskaart waar ik ze ook oorspronkelijk had gestoken, mijn rugzak...wat kan een mens toch dom doen...

Rond 4.30 uur aangekomen in Oostende en te horen gekregen dat de vlucht 2 uur vertraging heeft wegens een defect. Ze hebben een ander vliegtuig gevonden maar dat moet eerst van Schiphol naar Oostende vliegen. En zo vertrekken we met 2 uur vertraging met Transavia naar Allicante. Als compensatie kregen we een dubbele sandwich, net zoals de mensen die wel hadden betaald voor hun eten....Een nogal turbulente vlucht wegens slecht weer...maar we komen goed aan in Allicante. Op de luchthaven was het al een blij weerzien met Rita en Lucien.

Bij aankomst in Allicante was er geen zon...maar de volgende dag zou de zon actief zijn voor 2 weken aan een stuk, behalve de laatste dag van onze vakantie. Temperaturen variëren tussen de 30 en 38 graden.

Mijn ouders genoten ook enorm van de vakantie. We wandelden zelfs 's avonds een heel eind ver van het hotel. Het klimaat daar is duidelijk beter voor mijn moeder.

Met Rita en Lucien hadden we veel plezier. Samen winkelen, op zoek naar het kruis in Benidorm en 2 keer verkeerd lopen, minigolfen, Mojito drinken, ... en natuurlijk mekaar nat maken met een waterpistool dat ik voor 2 EUR kocht in ALE HOP. Veel mensen kwamen terug naar Belroy. Het was dus een blij weerzien van velen.

Toen we bij de terugkeer aankwamen in de luchthaven bleek onze vlucht anderhalve uur vertraging te hebben. Er stond geen gate op ons ticket maar de schermen toonden toch boardingtime om 9.20 uur en een gate. Dus wachten aan de voorziene gate...en zelfs op tijd boarden... Bleek het de vlucht van Brussel te zijn die vertraging had...de kiekens... Sommigen waren ondertussen op 't gemak iets gaan eten in de luchthaven. Ze werden omgeroepen en met een kwartier vertraging konden we vertrekken en zelfs op tijd landen in Oostende. Tot in Parijs was het helder weer...vanaf Parijs kwamen de wolkjes en hoe dichter bij Oostende hoe dikker de wolken....

Nog even paniek op de luchthaven als we het parkeerticket niet meer terugvinden...grrrrrrr...gezocht in de koffers, in de auto....nergens te bespeuren...tot plots...in de handtas van mijn moeder...

Eind goed...al goed.... we hebben er enorm van genoten.

Klik hier voor de foto's.